Перелік необхідних документів:
- Копія свідоцтва про народження.
- Заява встановленого зразка.
- Медична картка дитини (з обов'язковою відміткою про проходження медичного огляду та висновком педіатра, що дозволяє відвідувати заклад освіти).
До послуг учнів та батьків:
- вивчення англійської мови з першого класу;
- безкоштовні сніданки для учнів 1 - 4 класів;
- група продовженого дня ;
- кімната відпочинку (спальня).
ПІДГОТОВКА РУКИ ДИТИНИ ДО ПИСЬМА
Учити дитину правильно сидіти підчас письма, правильно тримати ручку й орієнтуватися в просторі необхідно починати вже у підготовчий дошкільний період. Коли почнеться безпосередньо письмо — нова й важка для дитини діяльність — зробити це буде значно складніше.
У дітей, які вступають до першого класу, ще недостатньо розвинені м'язи кисті руки, координація рухів пальців, передпліччя та плечової частини руки, яка пише. Діти цього віку ще слабко орієнтуються в просторі й на площині. Більшість із них плутаються в розрізненні правого та лівого боків, особливо стосовно інших людей. Навіть учні першого класу, які стоять обличчям до вчителя і бачать, як він піднімає праву руку, швидше за все, піднімуть ліву. До семи років уже 75% дітей можуть правильно визначити праву й ліву руку іншої людини, з якого б боку вони на неї не дивилися. До восьми років із цим завданням здатні впоратися 95% дітей. Найбільші труднощі вироблення цієї навички викликає в ліворуких дітей. Уміння розрізняти праву й ліву сторони — це важлива передумова для багатьох видів навчання, тому відпрацьовуванню цієї навички необхідно приділяти достатньо часу, проводячи заняття з дитиною у формі різних ігор і вправ.
Труднощі в письмі пов'язані, насамперед, не із самим написанням елементів літер, а з непідготовленістю дітей до цієї діяльності. Тому в підготовчий період дуже важливо використовувати деякі вправи, які б поступово готували руку дитини до письма (корисні, до речі, як для ліворуких, так і для праворуких дітей).
Дітям дошкільного віку дуже подобаються книжки-розмальовки — найпростіший і найефективніший спосіб підготовки руки дитини до письма. Розфарбовуючи картинки, які сподобалися, дитина вчиться тримати в руці олівець, використовувати силу натискання. Це заняття тренує дрібні м'язи дитячої руки, робить її рухи більш сильними та координованими. Найкраще користуватися кольоровими олівцями, а не фломастерами, тому що останні занадто м'які для малювання і не вимагають докладання навіть незначних зусиль.
Можна запропонувати дитині копіювати малюнки, які сподобалися (сюжетні картинки, різні орнаменти) на прозорий папір або через копіювальний папір. Особливо корисні орнаменти й візерунки, тому що вони складаються з безлічі вигнутих ліній, що є гарною підготовкою руки дитини до написання прописних літер.
Не можна забувати також і про регулярні заняття із пластиліном і глиною: розминаючи, виліплюючи пальчиками фігурки із цих матеріалів, дитина зміцнює дрібні м'язи пальців.
Поряд із названими методами можна порекомендувати під час занять із дитиною нанизувати намисто, застібати та розстібати ґудзики, кнопки, гачки, зав'язувати та розв'язувати стрічки; перекладати трьома пальцями, які тримають ручку під час письма, дрібні іграшки; усмоктувати та висмоктувати воду піпеткою зі склянки, плести з ниток (наприклад, закладки) тощо.
Необхідно обов'язково робити гімнастику для руки:
• випрямити кисть руки і по черзі притискати підмізинний палець до мізинця, середній — до вказівного;
• випрямити кисть, щільно стиснути пальці й повільно притискати їх спочатку до третіх суглобів, потім до площини долоні;
• долоньку прикласти до столу і по черзі згинати середні, вказівні, великий пальці, інші пальці при цьому повинні поступово підніматися вгору;
• пальці розімкнути якомога ширше й повільно зімкнути їх;
• стиснути пальці в кулак і обертати кисть у різних напрямках;
• долоньку покласти на стіл, піднімати пальці по черзі, повторити у зворотній послідовності;
• затиснути ручку середнім і вказівним пальцем, згинати й розгинати ці пальці, стежити, щоб ручка не опускалася нижче великого пальця;
• однією рукою зібрати в кулак 10-15 олівців, що лежать на столі, беручи їх по одному, потім так само по одному покласти олівці на стіл;
• затиснути ручку другими фалангами вказівного й середнього пальців і робити «кроки» по поверхні стола.
Усі ці заняття прості, не вимагають спеціальної підготовки й організації, але є надзвичайно ефективними в підготовці руки дитини до письма.
Можна організувати роботу дитини в спеціальних зошитах.
Можна організувати роботу дитини в спеціальних зошитах.
Актуальні поради з навчання дитини письма
Навчання письма зазвичай займає чимало часу. Спочатку дитина вчиться писати окремі елементи: палички, кружечки тощо. Важливо підтримати інтерес малюка до цього заняття, направити навчання в потрібне русло. Наприклад, якщо він складає фігурки з їжі – це не просто безглузде заняття, адже так він учиться писати найпростіші знаки. Ці навички знадобляться в подальшому оволодінні навичками письма.
Навчання письма зазвичай займає чимало часу. Спочатку дитина вчиться писати окремі елементи: палички, кружечки тощо. Важливо підтримати інтерес малюка до цього заняття, направити навчання в потрібне русло. Наприклад, якщо він складає фігурки з їжі – це не просто безглузде заняття, адже так він учиться писати найпростіші знаки. Ці навички знадобляться в подальшому оволодінні навичками письма.
Підготовка до навчання письма
Діти з раннього віку люблять малювати олівцями. Малюючи великі кола й
лінії, малюк не просто малює, а випробовує щось нове, щоб подивитися на
результат. Важливо дозволити дитині вчитися в найсприятливішому для неї темпі.
Не змушуйте її вчитися письма, якщо вона ще не готова до цього. Зачекайте, поки
вона сама проявить інтерес до такого заняття. Занадто раннє навчання не зробить
дитину розумнішою й успішнішою від однолітків у школі. Усьому має бути свій
час.
Більшість дітей починає розуміти різницю між малюванням і письмом приблизно
в трирічному віці. До цього в дитини є час поекспериментувати з малюванням кіл
та ліній на папері. Навчання того, як писати букви та слова, безпосередньо
пов'язане з навчанням мовлення. Поки дитина не навчилася говорити, вона буде
розпізнавати букви та слова тільки за формою, а не за значенням.
У міру того, як дитина вчиться говорити слова та складати з них речення,
вона починає бачити взаємозв'язок між буквами та звуками, які їм відповідають.
У дитячому садку вчать основ фонетики, тобто бачити відповідність букв і звуків
або їх комбінацій. Однак цього малюка потрібно навчати тільки тоді, коли він
уже розуміє, що кожна буква має своє значення.
Як прищепити інтерес до письма
У дитячому садку дитина навчиться складати слова з букв. Але й до цього ви
можете навчити малюка багатьох важливих речей, якщо в нього з'явиться інтерес
до письма.
Перш за все, необхідно, щоб під рукою завжди були олівці й папір, щоб
дитина могла зайнятися письмом у будь-який момент, коли забажає. Для цього
потрібно покласти великі аркуші паперу на столі, використовувати картонні
коробки, паперові пакети або газети. Накрийте папером усе, що може обписати
дитина – стіл, підлогу, одяг дитини тощо.
Дайте дитині товсті, міцні олівці, ручки з чорнилом, яке можна стерти, або
фарби, які змиваються. Влітку можна писати крейдою на асфальті. Дозвольте
малюкові експериментувати. Нехай він спише весь аркуш паперу вздовж і впоперек.
Це корисно для розвитку впевненості в собі й самостійності.
Хваліть дитину за найменші досягнення. Поставте малюнки на видному місці. Так
малюк зрозуміє, що батьки цінують усі його зусилля.
Поки дитина ще не вміє писати букви, покажіть їй, що письмо – це важлива
частина повсякденного життя. Наприклад, зверніть увагу дитини на те, що ви
пишете список того, що купити в магазині.
Покажіть дитині, як пишеться її ім'я. Напишіть на її власному малюнку її
ім'я й покажіть, з яких букв воно складається. Можна також скласти ім'я дитини
з кубиків з буквами.
Розмовляйте з дитиною й читайте їй якомога більше. Згодом читання допоможе
дитині вивчити, як передати літерами звуки, які вона чує.
Немає коментарів:
Дописати коментар